U Zagrebu, 29.08.2024.
1. ZNAČENJE POJMOVA U POLITICI PRIVATNOSTI
Društvo – Prima Solvent d.o.o. sa sjedištem Zagrebu, Gradišćanska 32, OIB: 35029956158, web stranica: www.primasolvent.hr
Ispitanik – dužnik i druge fizičke osobe (npr. sudužnici, jamci i sl.) od kojih Društvo naplaćuje potraživanje temeljem ugovora o cesiji ili ugovora o nalogu
b) treće osobe koje podmiruju dugovanja u ime i za račun dužnika
c) zaposlenici poslovnih partnera Društva
d) fizičke osobe/kandidati koji se prijavljuju na natječaje za zapošljavanje u Društvu ili koje Društvo kontaktira ili oni kontaktiraju Društvo radi mogućnosti zapošljavanja
e) fizičke osobe, zakonski zastupnici ili vlasnici tvrtki sukladno posebnim propisima (npr. Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranju terorizma)
f) zaposlenici Društva ili druge osobe čiji rad Društvo koristi
Privola – dobrovoljno, posebno, informirano i nedvosmisleno izražavanje volje gdje ispitanik izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom daje pristanak za obradu osobnih podataka koji se na njega odnose.
Voditelj obrade – Društvo kada obrađuje osobne podatke ispitanika temeljem Ugovora o cesiji, drugog sklopljenog ugovora, temeljem zakona, temeljem privole ispitanika ili temeljem legitimnog interesa.
Izvršitelj obrade – Društvo kada obrađuje osobne podatke u ime i za račun nalogodavca, temeljem ugovora sklopljenog u skladu s čl. 28. GDPR-a
Vjerovnik – fizička ili pravna osoba koja ima potraživanja prema ispitaniku temeljem ugovornog odnosa (Ugovor o cesiji ili Ugovor o nalogu).
Ugovor o nalogu – ugovor kojim se Društvo obvezuje nalogodavcu da će u njegovo ime i za njegov račun naplatiti potraživanje od ispitanika, pri čemu Društvo postupa u ulozi Izvršitelja obrade.
Ugovor o cesiji – ugovor kojim se potraživanje prenosi s dosadašnjeg vjerovnika na Društvo, pri čemu Društvo postaje voditelj obrade osobnih podatka.
.
Osobni podaci – svi podaci koji se odnose na ispitanika čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.
Obrada – svaki postupak ili skup postupaka koji se obavljaju nad osobnim podacima ili nad skupovima osobnih podataka.
Zakonska osnova – obrada osobnih podataka je nužna radi poštivanja zakonskih obveza Voditelja obrade.
Ugovorna osnova – obrada osobnih podataka je nužna za izvršenje ugovora.
Legitimni interes – predstavlja pravnu osnovu za obradu osobnih podatka pod uvjetom da interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika nemaju prednost pred njihovim odnosom s Društvom.
Anonimizacija podataka – proces kojim se osobni podaci obrađuju tako da nakon obrade osobnih podataka nije moguće povezati pojedinu osobu s njenim osobnim podacima, odnosno zapisima iz baze podataka.
Ograničavanje obrade – način označavanja pohranjenih osobnih podataka s ciljem ograničavanja njihove obrade u budućnosti.
Primatelj – fizička ili pravna osoba, tijelo javne vlasti, agencija ili drugo tijelo kojem se otkrivaju osobni podaci, neovisno o tome je li on treća strana.
Treća strana – fizička ili pravna osoba, tijelo javne vlasti, agencija ili drugo tijelo koje nije ispitanik, voditelj obrade, izvršitelj obrade ni osobe koje su ovlaštene za obradu osobnih podataka pod izravnom nadležnošću voditelja obrade ili izvršitelja obrade.
Povreda osobnih podataka – kršenje sigurnosti obrade osobnih podatka koja dovodi do slučajnog ili nezakonitog uništenja, gubitka, izmjene, neovlaštenog otkrivanja ili pristupa osobnim podacima koji su preneseni, pohranjeni ili na drugi način obrađivani.
Identifikacijski podaci – podaci koji se odnose na pojedinca kojima se može utvrditi njegov identitet (npr. ime, prezime, OIB, datum rođenja, adresa).
Valuta plaćanja – valuta podmirenja dugovanja je EUR.
Službenik za zaštitu osobnih podataka – osoba imenovana od strane Društva koja vodi brigu ozakonitosti obrade osobnih podataka i ostvarivanju prava na zaštitu osobnih podataka.
Nadzorno tijelo – Agencija za zaštitu osobnih podataka nadležna za nadzor obrade osobnih podataka kojoj ispitanici mogu podnijeti svoje prigovore.
GDPR – Uredba (EU) 2016/679 europskog parlamenta i vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka).
2. NAČELA ZAŠTITE OSOBNIH PODATAKA
Društvo pridaje osobitu pažnju zaštiti privatnosti podataka ispitanika koji se na kontakte Društva uvijek mogu obratiti u slučaju upita o obradi njihovih osobnih podataka. Svoja prava prema propisima o zaštiti osobnih podataka ispitanik može besplatno ostvariti obraćanjem putem redovne pošte na adresu sjedišta Društva s naznakom „za Službenika za zaštitu osobnih podataka“ ili elektronskim putem na email adresu Službenika za zaštitu osobnih podataka Društva: zop@primasolvent.hr ili na drugu e-mail adresu koju je u te svrhe odredilo Društvo (druge adrese će se pravovremeno objaviti na web stranicama Društva).
Društvo će obraditi sve upite o obradi osobnih podataka zaprimljene na bilo koju službenu adresu Društva.
Društvo primjenjuje slijedeća načela vezano uz obradu osobnih podataka. Osobni podaci moraju biti:
a) zakonito, pošteno i transparentno obrađivani s obzirom na ispitanika („zakonitost, poštenosti
transparentnost”);
b) prikupljeni u posebne, izričite i zakonite svrhe te se dalje ne smiju obrađivati na način koji nije u skladu s tim svrhama
c) primjereni, relevantni i ograničeni na ono što je nužno u odnosu na svrhe u koje se obrađuju(„smanjenje količine podataka”);
d) točni i prema potrebi ažurni; mora se poduzeti svaka razumna mjera radi osiguravanja da se osobni podaci koji nisu točni, uzimajući u obzir svrhe u koje se obrađuju, bez odlaganja izbrišu ili isprave („točnost”);
e) čuvani u obliku koji omogućuje identifikaciju ispitanika samo onoliko dugo koliko je potrebno u svrhe radi kojih se osobni podaci obrađuju; osobni podaci mogu se pohraniti na dulja razdoblja ako će se osobni podaci obrađivati isključivo u svrhe arhiviranja u javnom interesu, u svrhe znanstvenog ili povijesnog istraživanja ili u statističke svrhe, što podliježe provedbi primjerenih tehničkih i organizacijskih mjera propisanih Uredbom radi zaštite prava i sloboda ispitanika („ograničenje pohrane”);
f) obrađivani na način kojim se osigurava odgovarajuća sigurnost osobnih podataka, uključujući zaštitu od neovlaštene ili nezakonite obrade te od slučajnog gubitka, uništenja ili oštećenja primjenom odgovarajućih tehničkih ili organizacijskih mjera („cjelovitost i povjerljivost”).
3. PODACI O SLUŽBENIKU ZA ZAŠTITU PODATAKA
Društvo je imenovalo Službenika za zaštitu podataka koji pomaže Društvu i ispitanicima u svim pitanjima u pogledu zaštite osobnih podataka. Ispitanici mogu kontaktirati Službenika za zaštitu podataka u pogledu svih pitanja povezanih s obradom svojih osobnih podataka i ostvarivanja svojih zakonskih prava upućivanjem dopisa na elektronsku adresu: zop@primasolvent.hr ili putem redovne pošte na adresu sjedišta Društva s naznakom „za Službenika za zaštitu podataka.“
4. KATEGORIJE OSOBNIH PODATAKA KOJE DRUŠTVO OBRAĐUJE
U okviru obavljanja svoje djelatnosti Društvo obrađuje osobne podatke koji su nužni za obavljanje djelatnosti naplate potraživanja, odnosno za ispunjavanje zakonskih obveza Društva kojima se uređuje opće poslovanje Društva kao i radi ostvarenja drugih svrha obrade navedenih u članku 6. ove Politike.
Radi dodatnog pojašnjenja, u nastavku su navode primjeri osobnih podataka po pojedinoj kategoriji:
• identifikacijski podaci: ime, prezime, OIB, datum rođenja, vrsta, broj i izdavatelj osobnog dokumenta;
• podaci o osnovnoj adresi: ulica i kućni broj, poštanski broj i mjesto, općina, županija, država;
• podaci o adresi za slanje pošte: ulica i kućni broj, poštanski broj i mjesto, općina, županija, država;
• kontakt podaci: broj telefona, broj mobitela, e-mail adresa;
• imovinski podaci: podaci o vlasništvu ili posjedu imovine, podaci o zaposlenju, nekretninama, podaci o aktualnim postupcima za čiji je predmet ustupljeno potraživanje;
• podaci iz sudskih i izvansudskih postupaka čiji je predmet ustupljeno potraživanje te odluke i potvrde donesene od strane državnih tijela i institucija;
• financijski podaci potrebni za uplate i isplate;
• svojstvo politički izložene osobe.
Osobni podaci prikupljaju se i obrađuju na
– pošten,
– zakonit i
– transparentan način te
– brinemo o njihovoj točnosti, potpunosti, ažurnosti i sigurnosti.
5. POSEBNE KATEGORIJE OSOBNIH PODATAKA
Društvo ne obrađuje i neće obrađivati osobne podatke koji otkrivaju rasno ili etničko podrijetlo, politička mišljenja, vjerska ili filozofska uvjerenja ili članstvo u sindikatu te genetske podatke, biometrijske podatke u svrhu jedinstvene identifikacije pojedinca, podatke koji se odnose na zdravlje ili podatke o spolnom životu ili seksualnoj orijentaciji pojedinca.
Društvo će iznimno obrađivati podatke koji se odnose na zdravstveno stanje ispitanika, a koji podaci su isključivo dobiveni tijekom sudskih postupaka između Društva i ispitanika, a sve u skladu s odredbom članka 9. stavka 2. točke (f) Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka.
Društvo će radi postupanja sukladno zakonskim propisima o zaštiti na radu prikupljati i obrađivati zdravstvene podatke zaposlenika koji se odnose na sistematike preglede zaposlenika, a sve u skladu s odredbom članka 9. stavka 2. točke (b) Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka.
Prilikom zapošljavanja radnika Društvo će obrađivati podatke koji se odnose na nekažnjavanost kandidata za radno mjesto, te prikupljati potvrde o nekažnjavanju. Potvrde o nekažnjavanju Društvo će vratiti kandidatima za radno mjesto nakon donošenja odluke o odabiru radnika te neće dalje obrađivati taj podatak.
6. PRAVNI TEMELJ I SVRHA OBRADE OSOBNIH PODATAKA
Društvo obrađuje osobne podatke za slijedeće svrhe:
• Izvršavanje ugovornih obveza vezano za djelatnost naplate potraživanja (temeljem ugovora o cesiji i ugovora o nalogu) te ostvarenje pravnih zahtjeva koji proizlaze iz tih odnosa i potraživanja prenesenih na Društvo
• Izvršavanje ostalih ugovornih obveza koji se ne odnose na djelatnost naplate potraživanja
• Izvršavanje zakonskih obveza iz Zakona o obveznim odnosima, Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o kreditnim institucijama, Ovršnog zakona, Zakona o elektroničkim komunikacijama, Zakona o sprečavanju pranja novca i financiranju terorizma i ostalih primjenjivih zakona i drugih propisa
• Administraciju i upravljanje uslugama
• Postupak zapošljavanja
• U slučaju obrade podataka na temelju legitimnog interesa, aktivnosti obrade provode se sukladno uvjetima utvrđenima i dokumentiranima Testom razmjernosti kod legitimnog interesa.
7. KATEGORIJE PRIMATELJA I NAMJERA IZNOŠENJA U TREĆE ZEMLJE
U okviru poslovanja Društva i provođenju poslovnih procesa i aktivnosti koji se odnose na registriranu djelatnost Društva, Društvo može, pod zakonom propisanim uvjetima, dostaviti osobne podatke određenim kategorijama primatelja, primjerice državnim tijelima i pravnim osobama s javnim ovlastima i drugim pravnim i fizičkim osobama s kojim Društvo ima uspostavljen određeni poslovni odnos.
8. IZVORI OSOBNIH PODATAKA
Osobni podaci se obrađuju na temelju zakona, ugovora te na temelju privole ili legitimnog interesa. Društvo može obrađivati osobne podatke samo ako je ispunjeno najmanje jedno od slijedećeg:
• ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha;
• obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka;
• obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade;
• obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe;
• obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade;
• obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka, osobito ako je ispitanik dijete.
Ako se podaci prikupljaju od treće strane, ispitanik mora biti obaviješten o prikupljanju, osim ako:
• Ispitanik je već obaviješten na neki drugi način
• Informacija mora ostati tajna zbog profesionalnih obaveza čuvanja tajne
Kad se utvrdi da je obavijest prema ispitaniku potrebna, obavijest se prosljeđuje bez odgode, ali ne kasnije od:
• Mjesec dana od prikupljanja osobnih podataka
• Za vrijeme prve komunikacije s ispitanikom
Slijedom navedenog Društvo, osim od ispitanika, prikuplja i obrađuje osobne podatke i neizravnim putem tj. kad nisu prikupljeni izravno od osobe o čijim se podacima radi, a koje zaprima od izvornih prethodnih ili trenutnih vjerovnika, nadležnih institucija (HZMO, FINA, MUP i slično) te onih koji su dostupni u javnim registrima.
Društvo prikuplja i obrađuje samo osobne podatke koji su neophodni za svrhu za koju su prikupljeni. Glede potraživanja koja se s osnove ugovora o nalogu naplaćuju u ime i za račun izvornog vjerovnika (nalogodavca), navedeni podaci prikupljaju se isključivo na temelju i u opsegu pisane upute nalogodavca kao voditelja obrade.
9. PRIVOLA ISPITANIKA
Ispitanik daje svoju privolu jasnom potvrdnom radnjom kojom izražava dobrovoljan, poseban, informiran i nedvosmislen pristanak na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega, poput pisane izjave, uključujući elektronsku ili usmenu izjavu danu u telefonskom razgovoru koji se snima uz prethodnu najavu.
Ispitanik je prilikom davanja privole u svakom slučaju upoznat sa svrhom prikupljanja odnosno obrade njegovih osobnih podataka.
Privola se traži u situacijama:
• Kada se traži unos (novih) osobnih podataka koji nisu javno dostupni, a nisu uneseni u sustav temeljem druge pravne osnove
• Kod promjene ili davanja nove svrhe obrade već prikupljenih podataka.
Privola se ne traži u slučaju kada je obrada utemeljena na jednom od slijedećih slučajeva:
• obrada se odnosi na osobne podatke koje je već javno objavio ispitanik;
• obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora;
• obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade;
• obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe;
• obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade;
• obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode korisnika usluge koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka.
10. NAČIN DAVANJA I POVLAČENJA PRIVOLE
Privola se daje jasnom potvrdnom radnjom i to:
• Pisana izjava – putem obične pošte ili elektronske pošte (na poslovnu adresu društva, na e-mail Službenika za zaštitu podataka, kao i putem drugog e-maila kojega Društvo odredi u te svrhe)
• Usmena izjava – putem telefonskog razgovora koji se snima uz prethodnu najavu
Ukoliko se osobni podaci obrađuju u višestruke svrhe, ispitanik mora dati privolu za svaku od njih. Društvo tijekom postupka ishođenja relevantne privole informira ispitanika o slijedećem:
• Koje podatke prikuplja
• U koju svrhu prikuplja podatke
• Kako ih obrađuje
• Kome ih šalje
• Koja su prava ispitanika
• U kojem slučaju može zatražiti pravo na zaborav
• Kontakt informacije Službenika za zaštitu podataka
Ispitanik ima pravo u svakom trenutku povući svoju privolu na jednako jednostavan način kao i kod davanja, odnosno:
1) putem obične pošte ili elektronske pošte (na poslovnu adresu društva, na e-mail Službenika za zaštitu podataka, kao i putem drugog e-maila kojega Društvo odredi u te svrhe)
2) usmena izjave – putem telefonskog razgovora koji se snima uz prethodnu najavu Povlačenje privole ne utječe na zakonitost obrade na temelju privole prije njezina povlačenja.
3) Putem web obrasca – Upravljanje postavkama kolačića za prihvaćanje postavki kolačića.
11. PRAVA ISPITANIKA
Pravo na informacije
Ispitanik ima pravo dobiti od Društva informacije o obradi svojih osobnih podataka neovisno prikupljaju li se podaci izravno od ispitanika ili ne. Pružanje informacija mora biti dano na jasan i razumljiv način. Smatra se da je ispitanik informiran o svojim pravima na javno dostupan način, putem ove Politike privatnosti.
Pravo na pristup podacima
Ispitanik ima pravo dobiti od Društva potvrdu obrađuju li se njegovi osobni podaci, a ako se obrađuju tada ispitanik ima pravo pristupa osobnim podacima, ima pravo znati svrhu obrade, kategorije podataka, potencijalnim primateljima kojima će osobni podaci biti otkrivani, predviđeno vrijeme u kojem će se osobni podaci obrađivati ili ako to nije moguće, kriterijima za određivanje tog razdoblja. Ukoliko se osobni podaci ne prikupljaju od ispitanika, ispitanik ima pravo od Društva saznati izvor podataka.
Također, Društvo osigurava kopiju osobnih podataka koje obrađuje, a za dodatne zahtjeve može naplatiti razumnu naknadu na temelju administrativnih troškova.
Pravo na ispravak
Ispitanik ima pravo bez odgađanja ishoditi od Društva ispravak netočnih i dopunu nepotpunih osobnih podataka koji se na njega odnose. Ispitanici imaju pravo i obvezu ažuriranja svojih osobnih podataka.
Pravo na brisanje („pravo na zaborav“)
Ispitanik ima pravo od Društva ishoditi brisanje osobnih podataka koji se na njega odnose, a Društvo ima obvezu obrisati osobne podatke bez nepotrebnog odgađanja ako je ispunjen jedan od slijedećih uvjeta:
• Osobni podaci nisu više nužni u odnosu na svrhe za koje su prikupljeni ili na drugi način obrađeni
• Ispitanik je povukao privolu na kojoj se obrada temelji, a ne postoji druga pravna osnova za obradu
• Ispitanik uloži prigovor na obradu, a legitimni razlozi za realizaciju prava na brisanje su veći od prava Društva za čuvanje i daljnju obradu osobnih podataka
• Osobni podaci nisu zakonito obrađivani ili se osobni podaci moraju brisati radi poštivanja pravne obveze
Pravo na ograničenje obrade
Ispitanik ima pravo tražiti od Društva ograničenje obrade u slučaju da osporava točnost osobnih podataka. Kada smatra da je obrada nezakonita te se protivi brisanju osobnih podataka i umjesto toga traži ograničenje njihove uporabe, u slučaju kada Društvo više ne treba osobne podatke za potrebe obrade te u slučaju kada je ispitanik uložio prigovor na obradu. Po podnošenju zahtjeva za ostvarivanje prava na ograničenje obrade podaci u bazi podataka Društva se neće mijenjati sve dok traje postupak po zahtjevu ispitanika. Po rješavanju predmetnog slučaja, Društvo će ispitanika obavijestiti o prestanku ograničenja obrade.
Pravo na prigovor
Ispitanik ima pravo u svakom trenutku uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koji se na njega odnose. Prigovor mora biti u pisanom obliku i mora sadržavati opis događaja i sve činjenice na kojima ispitanik temelji svoj prigovor. U slučaju podnošenja prigovora iz kojeg nije moguće utvrditi razloge prigovora, njegovu osnovanost ili identitet ispitanika, Društvo će pozvati ispitanika na dopunu prigovora u određenom roku. Ukoliko ispitanik u dodijeljenom roku ne dopuni svoj prigovor, smatrat će se da je odustao od prigovora.
12. NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA
Zahtjev za ostvarenje bilo kojeg od gore navedenih prava ispitanika upućuju se Službeniku za zaštitu podataka putem redovne pošte na adresu sjedišta Društva s naznakom „za Službenika za zaštitu podataka“ ili na e-mail adresu: zop@primasolvent.hr kao i na drugu e-mail adresu koju je u te svrhe odredilo Društvo.
Pisani zahtjev mora sadržavati minimalno slijedeće podatke:
• Osobne podatke ispitanika (Ime, prezime i OIB radi njegove identifikacije prilikom utvrđivanja činjeničnog stanja i davanja odgovora na upit koji se odnosi na osobne podatke konkretnog ispitanika)
• Koja od navedenih prava želi iskoristiti
• Adresu za dostavu odgovora na zahtjev
Društvo će odgovoriti na uredno podnesen zahtjev i/ili prigovor u roku od 30 dana od njegova zaprimanja. Društvo će odgovor dostaviti na isti način, odnosno na adresu (kućna ili e-mail adresa) na koju je podnesen zahtjev/prigovor, osim ukoliko ispitanik izričito ne traži drugačije.
Rok od 30 dana može se prema potrebi produžiti za dodatna dva mjeseca (od dana njegova zaprimanja) uzimajući u obzir složenost i broj zahtjeva. Društvo će obavijestiti ispitanika o svakom takvom produljenju u roku od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva zajedno s razlozima odgađanja.
U svakom slučaju, Društvo će u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva dostaviti sljedeće podatke ispitaniku:
• Potvrdu o primitku zahtjeva
• Sve informacije navedene u prethodnim odlomcima
• Pojašnjenje o okolnostima radi kojih ispitaniku neće uopće ili neće u roku biti dostavljena tražena informacija ili izvršena izmjena osobnih podataka
• Razlogu za odbijanje zahtjeva te o pravu podnošenja prigovora nadzornom tijelu
• Procijenjeni datum do kojeg će biti dostavljen eventualno preostali dio odgovora na zahtjev
• Procjena troškova koje mora platiti ispitanik (samo ako je zahtjev prekomjeran)
Ukoliko ispitanik nije suglasan s odlukom Društva u vezi prigovora ili postupanja po njegovom zahtjevu, može podnijeti prigovor Agenciji za zaštitu osobnih podataka kao nadležnom tijelu.
13. IDENTIFIKACIJA ISPITANIKA
Identifikacija ispitanika provodi se pomoću najmanje dva identifikatora prilikom uspostave komunikacije s ispitanikom pisanim putem ili usmenim putem.
Ukoliko se ispitanik obrati Društvu sa e-mail adrese koja nije evidentirana kao adresa za kontakt, Društvo zadržava pravo zatražiti dodatne osobne podatke (najmanje dva identifikatora), kako bi se potvrdila e-mail adresa i kako bi Društvo bilo sigurno da razgovara sa ispitanikom.
Svaka šteta koja bi mogla nastati uporabom krivotvorenih, ukradenih, odnosno zakonski neispravnih isprava te zlouporabom potpisa tereti Društvo samo ukoliko se utvrdi da je pri provođenju identifikacije Društvo postupalo s grubom nepažnjom.
14. SNIMANJE POZIVA
Društvo će na temelju legitimnog interesa, uz prethodnu najavu, snimati telefonske razgovore s ispitanikom. Ispitanik će o snimanju razgovora biti upoznat u najavnoj poruci prilikom pozivanja Pozivnog centra, te u slučaju primanja poziva iz pozivnog centra.
Ispitanik na početku razgovora mora biti upoznat da se razgovor snima u svrhu dokazivanja poduzetih aktivnosti naplate potraživanja i kontrole kvalitete pružene usluge.
Aktivnosti naplate potraživanja obuhvaćaju
-utvrđivanje identiteta dužnika,
-zaprimanje privola za obradu osobnih podataka i
-evidentiranje zaprimljenih informacija,
-postizanje dogovora o načinu i dinamici podmirenja dugovanja te
-razmjenu informacija između ispitanika i Društva u svrhu postizanja tog dogovora.
Kontrola kvalitete pružene usluge podrazumijeva kontrolu kvalitete komunikacije između zaposlenika Društva i ispitanika te obradu snimki razgovora u svrhu rješavanja zaprimljenih prigovora na rad Društva.
Ispitanik ima pravo usprotiviti se snimanju razgovora. Po primitku očitovanja dužnika o protivljenju snimanju razgovora, telefonski poziv se prekida te se dužnikom nastavlja komuniciranje pisanim putem – e-mail, pošta, sms.
Pravo na pristup snimci razgovora kao i ostala prava iz područja zaštite podataka opisana u članku
11. ispitanik može ostvariti na način propisan člankom 12. Politike privatnosti.
Snimka poziva čuva se u roku od maksimalno godine dana od dana nastanka snimke.
15. PROMJENA PODATAKA
Ispitanik čije osobne podatke Društvo obrađuje dužan je bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana nastale promjene, obavijestiti Društvo o svakoj promjeni osobnih podataka.
Informacije o promjenama osobnih podataka može dati slanjem obavijesti putem elektronske adrese koja služi kao kontakt, putem pošte ili putem telefonskog poziva koji će biti sniman.
Ispitanik odgovara za sve propuste i štetu koja nastane samom ispitaniku zbog neobavještavanja o nastalim promjenama osobnih podataka. U tom slučaju, Društvo će informacije o podacima ispitanika prikupiti iz javno dostupnih izvora i/ili će zatražiti podatke od državnih institucija sukladno zakonskim propisima.
Ispitanik je obvezan dostaviti informacije koje Društvo može zahtijevati u skladu s osnovnim načelima GDPR-a, sve u cilju ispunjenja ugovornih i zakonskih obveza Društva. Ispitanik se obvezuje i jamči da su sve informacije koje će dostavljati Društvu biti potpune, ažurne i točne.
16. NAČIN PODMIRENJA DUGOVANJA
Društvo u svrhu ispunjenja ugovornih obveza i sukladno svojoj osnovnoj djelatnosti, naplati potraživanja, ima pravo obavještavati ispitanika o nepodmirenom dugovanju i podsjećati ga na dužnost podmirenja istog. Društvo to može činiti telefonskim putem, putem pisane obavijesti i elektronskim putem, u skladu s odredbama Zakona o načinu, uvjetima i postupku servisiranja i kupoprodaje potraživanja (NN 155/23).
Valuta plaćanja dugovanja je EUR. U radnim prostorijama Društva nije moguće izvršiti uplatu dugovanja. Društvo nije institucija za platni promet te ne pruža usluge platnog prometa, sva plaćanja se obavljaju preko transakcijskih računa.
Nakon otplate dugovanja u cijelosti, Društvo na zahtjev Ispitanika dostavlja pisanu potvrdu o podmirenom dugovanju koje je bilo na naplati, ukoliko se radi o dugovanjima gdje je Društvo vlasnik istih tj kod potraživanja prenesenih Ugovorom o cesiji. Zahtjev Ispitanika za izdavanje potvrde o podmirenom dugovanju može biti podnesen usmenim ili pisanim putem. Kod ispitanika čije podatke Društvo obrađuje temeljem Ugovora o nalogu, Društvo za potvrdu o podmirenju dugovanja Ispitanika upućuje Voditelju obrade.
U slučaju preplaćenih ili pogrešno doznačenih uplata, Društvo kontaktira ispitanika koji tada u svojoj banci zatraži povlačenje sredstava, potom uprava Društva primi nalog od banke za povrat sredstava. U slučaju da isto zamijeti ispitanik, prilikom kontaktiranja ga se upućuje u banku sa istim naputkom.
17. PROFILIRANJE I AUTOMATIZIRANO ODLUČIVANJE
Društvo neće koristiti profiliranje i automatizirano odlučivanje prilikom obrade osobnih podatka.
18. ČUVANJE OSOBNIH PODATAKA
Društvo je usvojilo fizičke, tehničke i organizacijske mjere kako bi se osigurala sigurnost obrade osobnih podataka. Spomenute mjere uključuju prevenciju gubitka ili oštećenja, neovlaštene izmjene, pristupa ili obrade i drugih rizika kojima može biti izložena ljudskim djelovanjem, fizičkim ili prirodnim okruženjem.
Rok čuvanja osobnih podatka je vremenski period unutar kojeg će Društvo zadržavati osobne podatke ispitanika, a definiran je:
• zakonskim propisima
• ugovornim obvezama
• internim aktom Društva
Internim pravilima Društva propisano je da će se osobni podaci u digitalnom ili papirnatom obliku čuvati najmanje 5 godina od prestanka obveza između Društva i dužnika, odnosno u daljnjim rokovima propisanim odredbama Zakona o kreditnim institucijama (NN 159/13, 19/15, 102/15, 15/18, 70/19, 47/20, 146/20, 151/22) i Zakona o računovodstvu (NN 78/15, 134/15, 120/16, 116/18, 42/20, 47/20, 114/22). Rok od 5 godina određen je sukladno općem zastarnom roku propisanom Zakonom o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18, 126/21, 114/22, 156/22) unutar kojeg ispitanici mogu ostvarivati svoja prava za naknadu štete.
S obzirom na to da dio potraživanja Društvo stječe od strane subjekata koji imaju status kreditne institucije, sve podatke s osnova tih potraživanja čuva u roku od 11 godina nakon isteka godine u kojoj je potraživanje zatvoreno, sukladno čl. 160. Zakona o kreditnim institucijama.
Glede ostalih potraživanja koja nisu stečena od strane kreditnih institucija, nakon proteka roka od 5 godina od isteka godine zatvaranja potraživanja brišu se osobni podaci, izuzev onih podataka koje je Društvo dužno čuvati unutar roka od ukupno 11 godina, počevši od zadnjeg dana poslovne godine na koju se odnose poslovne knjige u koje su isprave unesene sukladno odredbama čl. 10. Zakona o računovodstvu (NN 78/15, 134/15, 120/16, 116/18, 42/20, 47/20, 114/22) .
Nakon prestanka svrhe obrade osobnih podataka, ovisno o pojedinim pravnim temeljima obrade, dokumentacija koja je do tada bila čuvana u papirnatom obliku će se uništiti, a digitalni podaci će se anonimizirati ili u potpunosti brisati.
Gore navedeni rokovi se ne odnose na prestanak obveza temeljem Ugovora o nalogu u kojem slučaju se osobni podaci brišu sukladno odredbama ugovora o nalogu i naputku Voditelja obrade.
19. NADZORNO TIJELO za podnošenje pritužbi je:
AZOP – Agencija za zaštitu osobnih podataka Selska cesta 136
10000 Zagreb
E-mail: azop@azop.hr Web: www.azop.hr
20. IZVJEŠĆIVANJE O POVREDI OSOBNIH PODATAKA
Društvo će o povredi osobnih podataka izvijestiti nadzorno tijelo bez nepotrebnog odgađanja i to, ako je izvedivo, najkasnije 72 sata nakon saznanja o toj povredi osobnih podataka, osim ako Društvo može dokazati, u skladu s načelom odgovornosti, da povreda osobnih podataka vjerojatno neće prouzročiti rizik za prava i slobode pojedinaca. Ako se takvo obavješćivanje ne može postići u roku od
72 sata, obavijest bi trebala biti popraćena razlozima kašnjenja, a informacije se mogu pružiti u fazama bez nepotrebnog daljnjeg odgađanja.
U skladu s odredbama GDPR-a, ako to bude utvrđeno potrebnim, o povredi osobnih podatka bit će obaviještene i ispitanici čiji su podaci povrijeđeni.
21. ULOGA DRUŠTVA U NAPLATI POTRAŽIVANJA
Ugovorom o nalogu ne dolazi do prijenosa potraživanja već Društvo, kao Izvršitelj obrade provodi aktivnosti naplate potraživanja u ime i za račun Nalogodavca (vjerovnika). Ova obrada temelji se na ugovornom odnosu između Društva i Nalogodavca.
Ugovorom o cesiji dolazi do prijenosa potraživanja s dosadašnjeg vjerovnika na Društvo, pri čemu dužnik i tražbina ostaju nepromijenjeni. Dosadašnji vjerovnik mogu biti kreditne institucije, telekom operateri i drugi vjerovnici od kojih je Društvo otkupilo potraživanje i postalo novi vjerovnik, odnosno Voditelj obrade osobnih podataka.
22. KAMATE
Za potraživanja nastala temeljem Ugovora o nalogu zakonske zatezne kamate obračunava Nalogodavac, a Društvo naplaćuje iznos tražbine koja mu je prenesena Ugovorom o nalogu.
Na glavnicu dugovanja koja je na Društvo prenesena temeljem Ugovora o Cesiji, Društvo obračunava zakonske zatezne kamate.
23. ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Pročišćeni tekst Politike privatnosti objavljuje se na web stranicama Društva, stupa na snagu i primjenjuje se od 29.8. 2024. godine. Odredbe Politike obvezuju Društvo prema ispitanicima sve dok se ista nalazi na web stranicama.
Sve izmjene i dopune ove Politike privatnosti Društvo će posebno evidentirati te će se radi jednostavnosti i transparentnosti informacije objavljivati uvijek u cjelovitom na web stranicama Društva.
Danom stupanja na snagu ove Politike privatnosti prestaje važiti Politika privatnosti Prima Solventa
d.o.o. koja je u primjeni od 29.8.2024. godine.